Verkoopmakelaar voor de regio Wijchen / Nijmegen / Grave
U staat op het punt uw woning te verkopen? Daar komt meer bij kijken dan u misschien denkt. Welke valkuilen zijn er, welke strategie heeft u nodig en bent u zelf in staat om de onderhandelingen te voeren? Daarom is het goed om een eigen NVM makelaar in te schakelen. Wij behartigen enkel en alleen uw belang. Een woning verkopen doen we in 7 stappen.
Stap 1: Opname van de te verkopen woning en vaststellen van de vraagprijs
Voor uw woning wilt u uiteraard een goede prijs vragen. maar wat is een goede prijs?
Wij adviseren u bij het vaststellen van de vraagprijs en doen hiervoor grondig onderzoek:
De uitkomst is een vraagprijs die voor u gunstig is: een realistische vraagprijs! |
||
Stap 2: Publiciteitsplan opstellen Marketing is ook bij woningverkoop belangrijk. Afhankelijk van uw wensen stellen wij een uitgekiend publiciteitsplan op, waarbij kan worden geadverteerd in diverse media. Uw woning wordt ook aangemeld in de NVM database voor woonobjecten. Hierdoor worden automatisch alle NVM makelaars op de hoogte gesteld van ons aanbod. Uw woning wordt ook uitgebreid op funda.nl geplaatst. Funda is al jarenlang de best bezochte woningsite van Nederland. Naast funda.nl wordt uw woning ook op onze eigen site gepresenteerd.
Stap 3: De woning verkoop klaar maken
De eerste indruk is belangrijk. Zorg ervoor dat uw woning er schoon en netjes uitziet. Ruim hal en (slaap)kamers op en investeer in een kleine onderhoudsbeurt. Repareer kleine mankementen, zoals een lekkende kraan of een klemmende deur. Werk indien nodig een en ander bij met een likje verf. Ruim bladeren in uw tuin op en berg speelgoed van kinderen op. Zorg voor een verzorgde entree. Zet een leuke bak met bloemen neer en zet de vuilnisbakken uit het zicht. Zorg dat de woning fris ruikt en de temperatuur aangenaam is tijdens bezichtigingen.
Stap 4: De bezichtiging
Wij coördineren en begeleiden de bezichtigingen. In overleg met u en de kandidaat kopers stellen we het tijdstip van de bezichtiging vast. Zelf hoeft u niet bij een bezichtiging aanwezig te zijn. Sterker nog, het is zelfs beter van niet. Kijkers stellen namelijk vaak meer vragen als u er niet bij bent. Bovendien durven ze meer te zeggen en brengen ze eventuele onduidelijkheden gemakkelijker naar voren. De bezichtiging biedt ons een goede gelegenheid te achterhalen waarom de kandidaat koper nou juist geïnteresseerd is in uw woning en waar de aanvullende vragen liggen. Deze informatie is belangrijk voor het bepalen van de strategie in de vervolgfase en uiteraard bij latere onderhandelingen. Wij brengen na iedere bezichtiging altijd verslag aan u uit over het resultaat.
|
||
Stap 5: De onderhandelingen voeren
Onderhandelen is niet voor iedereen weggelegd. Daarom is het prettig dat u het onderhandelen niet zelf hoeft te doen. Voor de onderhandelingen kunt u op ons vertrouwen. Door onze jarenlange ervaring weten wij niet alleen wat uw woning minimaal moet opbrengen, maar ook hoe u er zoveel mogelijk voor kunt krijgen. De controle over het onderhandelingsproces verliest u nooit, want uiteindelijk beslist u voor welke prijs uw woning verkocht wordt.
Stap 6: Ondertekenen van de koopakte
Wanneer er met de koper overeenstemming bereikt is over de prijs en de overige condities, wordt de koopovereenkomst opgesteld. Hierin worden de gemaakte afspraken schriftelijk bevestigd. Nadat we de akte uitgebreid met u hebben doorgenomen en alle vragen door ons zijn beantwoord kan de koopovereenkomst getekend worden. Als alle handtekeningen zijn gezet, is de koopovereenkomst gesloten. De koper ontvangt een afschrift van de akte. Vanaf dat moment heeft de koper nog drie dagen wettelijke bedenktijd, waarin hij alsnog, zonder opgaaf van redenen, van de aankoop kan afzien.
|
Stap 7: Afronding bij de notaris
De ondertekende koopakte en alle relevante stukken gaan samen met een kopie van uw identiteitsbewijs naar de notaris. Vanaf het moment dat de notaris de koopakte heeft ontvangen, stelt hij een datum en een tijdstip vast voor het ondertekenen van de akte van levering. Een aantal dagen voor de levering krijgt u van de notaris een concept van de akte van levering en de nota van afrekening. Op de dag van levering wordt door ons een inspectie ingepland waar de koper kijkt of u uw woning volgens afspraak heeft achtergelaten. Daarna wordt bij de notaris de akte van levering getekend, overhandigen we de sleutels en zorgt de notaris voor de financiële afwikkeling.
Het verkooptraject is afgerond. Het verkooptraject is klaar. Gefeliciteerd! Uw woning is verkocht! Natuurlijk blijven wij voor u klaar staan, mocht u nog vragen hebben of van andere diensten gebruik willen maken. Wij zijn u graag van dienst.
Graag informeren wij u tijdens een persoonlijk gesprek over al onze mogelijkheden.
Interesse?
Neem contact met ons op en informeer naar onze concurrerende tarieven! |